tunaCooking - przepisy, jedzenie, desery, obady: PIECZONA PIERŚ Z INDYKA W GLAZURZE MIODOWO-MUSZTARDOWEJ

PIECZONA PIERŚ Z INDYKA W GLAZURZE MIODOWO-MUSZTARDOWEJ

By | 13:19 18 comments
Tłusty Czwartek zbliża się wielkimi krokami, ale zamiast pączków, faworków i innych tuczących słodyczy na słodko jest pierś z indyka. Pieczona w glazurze miodowo-musztardowej. Pasuje zarówno do obiadu jak i do kanapki z indykiem. Prawdę mówiąc z takim zamiarem ją upiekłam.

Sos z pieczeni po wymieszaniu z jogurtem naturalnym doskonale nadaje się do kanapek.

Ja raczej tak będę świętować Tłusty Czwartek, ale coś słodkiego też pewnie upiekę w wolnej chwili.




PIECZONA PIERŚ Z INDYKA W GLAZURZE MIODOWO MUSZTARDOWEJ


1 pierś indyka
marynata:
2 łyżki miodu
1 łyżka octu winnego
2 łyżki musztardy Dijon
sól (ok.0,5 łyżeczki)
0,5 cytryny - sok


Miód podgrzać , dodać ocet, musztardę, sól i sok z cytryny. Wymieszać wszystko.
Pierś wsadzić do woreczka do pieczenia i wlać marynatę. Obtoczyć pierś w marynacie i zostawić na noc w lodówce.
Piekarnik nagrzać do 180C
Piec pierś przez 30 minut w worku. Po pół godzinie worek przeciąć i piec 20 minut polewając co 5 minut sosem z worka.
Wyjąć pierś z piekarnika. Odstawić na 5 minut.
Po 5 minutach pieczeń można kroić w plastry.




smacznego
Nowszy post Starszy post Strona główna

18 komentarzy :

  1. Za pączkami nie przepadam, więc z chęcią wymieniłabym pączka na kilka plasterków takiej pieczeni. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja co prawda lubię, ale obecnie też raczej wymienię je na indyka :) smacznego

      Usuń
  2. Ale odlot, świetny przepis! zdecydowanie lepszy niż pączki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. This looks so delicious! I would love to make sandwiches out of this turkey.

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka pierś z indyka na kanapkę jest lepsza od jakiejkolwiek kupnej wędliny :) I na pewno zdrowsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak mi się wydaje. Dlatego warto poświęcić chwilę, chociaż pieczeń raczej szybko się robi. Smacznego:)

      Usuń
  5. upiekę taką mojemu dziecku:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda OBŁĘDNIE *___* Uwielbiam słono-słodkie mięsa, szczególnie te z dodatkiem miodu... Dałabym się pokroić za plasterek! :D Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Mięsko pycha - dziękuję bardzo za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wonderful blog! I found it while searching on Yahoo News.
    Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News?

    I've been trying for a while but I never seem to get there! Cheers

    Also visit my weblog :: kliknij

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie skończyłam pieczenie.Proszę o informację,jak została zrobiona taka ładna ciemna skórkaz,bo pomimo tego,że trzymałam się przepisu,moja jest tylko ledwo żółta.Nie ukrywam,że liczyłam na coś podobnego jak na zdjęciu..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podczas pieczenia cukier z miodu powinien się skarmelizować i dać taki brązowy kolor. Nie mam za bardzo pomysłu co mogło pójść nie tak. Gdyby sama tak miała pewnie następnym razem zmieniłabym składniki na inne firmy i zobaczyła jaki będzie efekt. Również pod koniec pieczenia worek nacięłam i mięso kończyło się piec bez niego. Dla pewności czasem można włączyć opcję grill (ale z tym ostrożnie, bo wystarczy ułamek sekundy nieuwagi i miód się przypali). Mam nadzieję, że następnym razem wyjdzie lepiej.

      pozdrawiam Karolina tunaCooking

      Usuń
  10. Czy piec nastawiajac grzanie piekarnika na sam dół czy góra-dół? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całość piekę w ustawieniu góra-dół. Na koniec jeśli mięso nie jest wystarczająco skarmelizowane to ustawiam na "dopieczenie " samą górę.

      Usuń